Diskuse
Je opravdu známkování blbost?
Děkujeme za pochopení.
J46a52n14a 35T41h56o82m78s48e73n 10S79o58b69o11t69k15a
Po přečtení vašeho příspěvku si nejsem zcela jistá, zda jste se opravdu a do hloubky zajímala o to, jak mají nová vysvědčení vypadat. Neboť vaše návrhy jakoby přehlížejí již existující. Velmi doporučuji například projektové stránky Pedagogické fakulty MU, která tato vysvědčení v rámci škol testovala. https://vysvedcenijinak.ped.muni.cz/ukazka-vysvedceni. Máme děti na laboratorní škole, kde jsme jako rodiče zvyklí na různé novinky i na to, že změna je proces, která se neobejde bez chyb. Právě chybami se učíme a to jak individuálně, tak systémově. Děti jsou zvyklé se sebehodnotit i sami definovat své vzdělávací potřeby nebo vyjádřit, jak si stojí v rámci učení se. Nejsou pod tlakem známek a hodnocení pro ně je běžný proces, který nevytváří napětí. Nové vysvědčení vnímáme jako krok dopředu ve srovnání se známkami i se slovním hodnocením. Srovnání autorky článku s menstruačním kalendářem mi přijde zcela mimo a opravdu doporučuji na novou podobu vysvědčení alespoň nahlédnout, než si uděláte úsudek (odsudek). Je snadné se nechat ovlivnit a vytvářet si domněnky. Děkujeme všem, kteří se snaží v českém školství o změnu k lepšímu. Bohužel největšími blokátory změn ve školství jsou rodiče, kteří se stále domnívají, že když něco "přežili", tak že je to v pohodě a slouží to svému účelu. Máte-li srovnání z jiných zemí a z jiného vzdělávacího a výchovného systému, uvidíte snáze, že česká společnost je složena se zraněných dětí v dospělých tělech. Tito dospělí nezažili nic jiného než jen neustálé upozorňování na chyby a nezažili skutečné ocenění. Proto také neumí vidět svět jinak než negativně. Tato zranění a traumata se bohužel projevují i u lidí ve vedoucích pozicích, kteří jsou pro "ocenění" nadřízené šarže (neprojevenou lásku a podporu rodiče, učitele) schopni pak udělat mnohé a zapomínají na hodnoty či vlastní rozum a cit. Změna způsobu hodnocení ve školách pak i pozvolné proměně společnosti, což ale trvá generaci či dvě.
J35a59n 18K55a95r57a53s19e72k
ono se toho uz hodne zkouselo a takovy pekny priklad, kde se zaci nestresuji a nejsou pak negativni jsou Waldorfske skoly. V Nemecku o nich koluje nasledujici vypraveni:
matematika na ruznach skolach.
zakladni skola:
Sedlak prodava pytel brambor za 500 Kc. Vyrobni naklady jsou 400 Kc. Spocitej zisk.
realka:
Sedlak prodava pytel brambor za 500 Kc. Vyrobni naklady cini 4/5 z prodeje. Spocitej zisk.
Gymnasium:
Pracovnik v agrarni sfere prodava urcite mnozstvi produktu typu subterraneus fructus za penize v mnozine P. P ma mocnost 500. Pro elementy z P plati: P = 1. Mnozina ma vyrobni naklady N. N je o 100 elementu mene mocne nez mnozina P. Zobrazte mnozinu N jako dilci mnozinu mnoziny P a zodpovez reseni R na otazku: jak mocny je zisk?
Waldorfska skola:
Sedlak prodava pytel brambor za 500 Kc. Jeho naklady jsou 400 Kc a zisk cini 100 Kc. Podtrhni slovo brambor a diskutuj ulohu se sousedem.
J79a75n 71K88a44r52a14s82e78k
[...] Nebudou se marně vrhat do něčeho, co jim nejde, ale rozvíjet své skutečné talenty [...]
jak deti poznaji jake maji talenty a zejmena jake nemaji a tedy na cem maji pracovat?
J61a24n36a 60M27a32r28t83i90n62c49o66v35á
Podle toho, co je bude/nebude bavit, co jim půjde/nepůjde během školního roku. Nejen ve škole, ale i v kroužcích a jiných mimoškolních aktivitách. Vy jste to během školní docházky nezjistil? Podle čeho jste si vybral povolání?
M36a15r48t90i38n 86P43e58t38r
Mě přijde, že někteří učitelé by nejraději, aby rodiče děti vše naučili a oni nemuseli v podstatě dělat nic.
Hlavně jim rodiče nesmí do ničeho mluvit.
Běda jak něco řeknete.
P12a73v15e67l 97C37h90m24e27l95í85k
Pokud někdo argumentuje pro neznámkování tím, že jsou pak děti kvůli špatným známkám ve stresu a narušuje to tak jejich psychiku, tak jen podotknu, že nic takového není pravda, protože má-li dítě rozumné, laskavé a chápající rodiče, kteří dobře znají limity svého dítěte, tak nemůže k takové situaci, kdy je dítě vystresované ze známek, dojít.
Druhá věc je v tom, že děti bývají velmi často vystresované svými učiteli, kteří si na dětech vybíjejí své komplexy. Pak je úplně jedno, zda bude existovat slovní či jakési tabulkové hodnocení, nebo hodnocení klasické, dlouhodobě ověřené, t.j. známkování.
Neustálé řešení vnějších, zcela podružných zbytečností je proto již z podstaty špatně. Řešit se mají hlubší věci, které skutečně souvisejí s kvalitou vzdělávacího procesu.
J36a52n 67P98e98t90r32z77e73l61a
s ADHD nemusi byt spojovana jen hyperaktivita, jen neudrzeni pozornosti
aspon co jsem vycetl
nebo se pletu, kazdopadne casto, at uz behem vyuky nebo cteni, pripadne !rozhovoru! tzv vypnu a myslenky mi jdou uplne jinam:-)
J56a33n23a 49M45a83r94t61i75n95c44o13v84á
Ano, jedná se pak o ADD: https://www.babyonline.cz/vyvoj-ditete/specificke-poruchy-chovani-a-hyperkineticke-poruchy
J57a52n 27P59e84t63r71z34e49l38a
a) sympaticka zenska
b) zajimave cteni
ja se znamkami souhlasim, v prvnim pololeti byla jen jedna a na konci roku uz bylo full
co si vybavuju, tak slovni hodnoceni by me znicilo, podle dnesnich meritek jsem jako dite byl ADHD, vydrzelo mi to doted, fakt se musim soustredit, abych udrzel pozornost a vzhledem k povolani obcas delam hodne hodin v kuse, abych udrzel nit (obcas se zapomenu i najist)
nicmene by me zajimalo, jak by me ucitele ohodnotili slovne ve druhe tride zs, kdyz jsem tam defacto kvuli zdravotnimu problemu nebyl, na pololeti mam na vysvedceni neklasifikovan, na konci roku uz ano, mel jsem tenkrat tzv domaci vyuku (ktera moc neprobihala) a postoupil jsem do treti (kde uz jsem mel i nejake dvojky:-), protoze zdravotni indispozice pokracovala, tak jsem ve treti spise nebyl, nez byl)
takze v ramci noveho systemu si dokazu predstavit, ze bych si zopaknul druhou (a mozna i treti) tridu, protoze ucitelka by asi v mem pripade nemela co hodnotit. pritom jsem vysel tehdy osmiletou zakladku jako premiant
znamkovani me ve druhe a treti tride motivovalo a ucitelka (i rodice) vedela aspon, ze nejsem blbec a ze i pres totalni absenci muzu jit dal
J78a95n32a 39M86a51r36t60i20n49c27o81v54á
děkuji, jste-li ADHD, tak to bychom si rozuměli
M57i90l16a29n 64Š30ť88a90s49t82n56ý
Stupnice 1 až 5, doplněná ještě případnými mínusy, je dostatečně široká paleta pro hodnocení žáků, a nakonec i pro samotné žáky je nejlépe srozumitelná. Nevidím jediný důvod, proč ji nahrazovat slovním (nebo jiným) hodnocením, nebo zatahovat do hodnocení žáky.
J50a48r15o27s87l97a84v 97H72e20r94d15a
Celý život jsme všichni někým a nějakým způsobem hodnoceni. A to i sami sebou. Problém ve známkování nevidím žádný. Jeho nahrazení čímkoli jiným považuji za variaci na totéž. Pokud kantor i vychovává a dbá na to, aby každý svěřenec byl respektován s tím, co umí, co zvládá snadno a co obtížněji, se svými slabinami i přednostmi, pak proč vymýšlet okliky a jakoby vlídnější prostředí, když se hodnocení stejně nelze vyhnout.
Z97d38e46n19ě91k 75Z33a40v17a35d44i14l
Měl jsem možnost shlédnout jedno takové slovní hodnocení jednoho prvňáčka.
Ani prasátko se v tom nevyzná a můžete si jej vyložit jak chcete.
M36i71l64a14n 83K18ř61e86p55e49l81k46a
Normálně bych vám dal čtyřku.
Ale vzhledem k tématu vám řeknu, že pokud jsou známky dobré k tomu, aby se na ně ostatní mohli dotávat, tak tady bude argumentačně každý rada drahá. Děkuji za ranní pousmání
Doporučuji sedmero ještě nejak dopracovat aby dávalo lepší představu o tom, co jste vlastně chtěla říci. Protože takhle to vypadá jako kupa kravin. Jako hodnocení bych se rozepsal, ale nejsem za to placen a přeci jenom už jsem tomu vašemu plácnutí do vody dal příliš mnoho energie.
R31a42d32i51m 42P83o81l46á95š11e30k
Tolik jsme učitelům zvyšovali platy, aby skutečně učili a neutíkali od toho učení a od své odpovědnosti, ale oni přesto od své odpovědnosti utíkají.
- Počet článků 25
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2683x
Nadšenkyně lékařského vzdělávání veřejnosti, komplexní péče o zdraví a anti-aging medicíny.
Díky péči o děti, zvláště ADHD syna, se vzdala kariéry, aby si našla novou. Nedostatek kvalitních informací v péči o dítě ji vedl k založení odborně garantovaného rodičovského portálu Babyonline.cz, vysoké nároky na všeobecné vzdělání k vydávání knížek v edici Pro chytré hlavičky, včetně předškolní přípravy a sexuální výchovy. Touha po komplexním přístupu v životě i medicíně přispěla ke spuštění portálu ZdravéOmlazení.cz, pro aktivní lidi, zvláště ženy 40+.