Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Po přečtení vašeho příspěvku si nejsem zcela jistá, zda jste se opravdu a do hloubky zajímala o to, jak mají nová vysvědčení vypadat. Neboť vaše návrhy jakoby přehlížejí již existující. Velmi doporučuji například projektové stránky Pedagogické fakulty MU, která tato vysvědčení v rámci škol testovala. https://vysvedcenijinak.ped.muni.cz/ukazka-vysvedceni. Máme děti na laboratorní škole, kde jsme jako rodiče zvyklí na různé novinky i na to, že změna je proces, která se neobejde bez chyb. Právě chybami se učíme a to jak individuálně, tak systémově. Děti jsou zvyklé se sebehodnotit i sami definovat své vzdělávací potřeby nebo vyjádřit, jak si stojí v rámci učení se. Nejsou pod tlakem známek a hodnocení pro ně je běžný proces, který nevytváří napětí. Nové vysvědčení vnímáme jako krok dopředu ve srovnání se známkami i se slovním hodnocením. Srovnání autorky článku s menstruačním kalendářem mi přijde zcela mimo a opravdu doporučuji na novou podobu vysvědčení alespoň nahlédnout, než si uděláte úsudek (odsudek). Je snadné se nechat ovlivnit a vytvářet si domněnky. Děkujeme všem, kteří se snaží v českém školství o změnu k lepšímu. Bohužel největšími blokátory změn ve školství jsou rodiče, kteří se stále domnívají, že když něco "přežili", tak že je to v pohodě a slouží to svému účelu. Máte-li srovnání z jiných zemí a z jiného vzdělávacího a výchovného systému, uvidíte snáze, že česká společnost je složena se zraněných dětí v dospělých tělech. Tito dospělí nezažili nic jiného než jen neustálé upozorňování na chyby a nezažili skutečné ocenění. Proto také neumí vidět svět jinak než negativně. Tato zranění a traumata se bohužel projevují i u lidí ve vedoucích pozicích, kteří jsou pro "ocenění" nadřízené šarže (neprojevenou lásku a podporu rodiče, učitele) schopni pak udělat mnohé a zapomínají na hodnoty či vlastní rozum a cit. Změna způsobu hodnocení ve školách pak i pozvolné proměně společnosti, což ale trvá generaci či dvě.

0 1
možnosti

J35a59n 18K55a95r57a53s19e72k

28. 3. 2023 23:45

ono se toho uz hodne zkouselo a takovy pekny priklad, kde se zaci nestresuji a nejsou pak negativni jsou Waldorfske skoly. V Nemecku o nich koluje nasledujici vypraveni:

matematika na ruznach skolach.

zakladni skola:

Sedlak prodava pytel brambor za 500 Kc. Vyrobni naklady jsou 400 Kc. Spocitej zisk.

realka:

Sedlak prodava pytel brambor za 500 Kc. Vyrobni naklady cini 4/5 z prodeje. Spocitej zisk.

Gymnasium:

Pracovnik v agrarni sfere prodava urcite mnozstvi produktu typu subterraneus fructus za penize v mnozine P. P ma mocnost 500. Pro elementy z P plati: P = 1. Mnozina ma vyrobni naklady N. N je o 100 elementu mene mocne nez mnozina P. Zobrazte mnozinu N jako dilci mnozinu mnoziny P a zodpovez reseni R na otazku: jak mocny je zisk?

Waldorfska skola:

Sedlak prodava pytel brambor za 500 Kc. Jeho naklady jsou 400 Kc a zisk cini 100 Kc. Podtrhni slovo brambor a diskutuj ulohu se sousedem.

2 0
možnosti

J79a75n 71K88a44r52a14s82e78k

27. 3. 2023 14:38

[...] Nebudou se marně vrhat do něčeho, co jim nejde, ale rozvíjet své skutečné talenty [...]

jak deti poznaji jake maji talenty a zejmena jake nemaji a tedy na cem maji pracovat?

0 0
možnosti
Foto

Podle toho, co je bude/nebude bavit, co jim půjde/nepůjde během školního roku. Nejen ve škole, ale i v kroužcích a jiných mimoškolních aktivitách. Vy jste to během školní docházky nezjistil? Podle čeho jste si vybral povolání?

0 0
možnosti

Mě přijde, že někteří učitelé by nejraději, aby rodiče děti vše naučili a oni nemuseli v podstatě dělat nic.

Hlavně jim rodiče nesmí do ničeho mluvit.

Běda jak něco řeknete.

0 0
možnosti

Pokud někdo argumentuje pro neznámkování tím, že jsou pak děti kvůli špatným známkám ve stresu a narušuje to tak jejich psychiku, tak jen podotknu, že nic takového není pravda, protože má-li dítě rozumné, laskavé a chápající rodiče, kteří dobře znají limity svého dítěte, tak nemůže k takové situaci, kdy je dítě vystresované ze známek, dojít.

Druhá věc je v tom, že děti bývají velmi často vystresované svými učiteli, kteří si na dětech vybíjejí své komplexy. Pak je úplně jedno, zda bude existovat slovní či jakési tabulkové hodnocení, nebo hodnocení klasické, dlouhodobě ověřené, t.j. známkování.

Neustálé řešení vnějších, zcela podružných zbytečností je proto již z podstaty špatně. Řešit se mají hlubší věci, které skutečně souvisejí s kvalitou vzdělávacího procesu.

1 0
možnosti

s ADHD nemusi byt spojovana jen hyperaktivita, jen neudrzeni pozornosti

aspon co jsem vycetl

nebo se pletu, kazdopadne casto, at uz behem vyuky nebo cteni, pripadne !rozhovoru! tzv vypnu a myslenky mi jdou uplne jinam:-)

0 0
možnosti

a) sympaticka zenska

b) zajimave cteni

ja se znamkami souhlasim, v prvnim pololeti byla jen jedna a na konci roku uz bylo full

co si vybavuju, tak slovni hodnoceni by me znicilo, podle dnesnich meritek jsem jako dite byl ADHD, vydrzelo mi to doted, fakt se musim soustredit, abych udrzel pozornost a vzhledem k povolani obcas delam hodne hodin v kuse, abych udrzel nit (obcas se zapomenu i najist)

nicmene by me zajimalo, jak by me ucitele ohodnotili slovne ve druhe tride zs, kdyz jsem tam defacto kvuli zdravotnimu problemu nebyl, na pololeti mam na vysvedceni neklasifikovan, na konci roku uz ano, mel jsem tenkrat tzv domaci vyuku (ktera moc neprobihala) a postoupil jsem do treti (kde uz jsem mel i nejake dvojky:-), protoze zdravotni indispozice pokracovala, tak jsem ve treti spise nebyl, nez byl)

takze v ramci noveho systemu si dokazu predstavit, ze bych si zopaknul druhou (a mozna i treti) tridu, protoze ucitelka by asi v mem pripade nemela co hodnotit. pritom jsem vysel tehdy osmiletou zakladku jako premiant

znamkovani me ve druhe a treti tride motivovalo a ucitelka (i rodice) vedela aspon, ze nejsem blbec a ze i pres totalni absenci muzu jit dal

0 0
možnosti
Foto

:-)děkuji, jste-li ADHD, tak to bychom si rozuměli;-)

0 0
možnosti

Stupnice 1 až 5, doplněná ještě případnými mínusy, je dostatečně široká paleta pro hodnocení žáků, a nakonec i pro samotné žáky je nejlépe srozumitelná. Nevidím jediný důvod, proč ji nahrazovat slovním (nebo jiným) hodnocením, nebo zatahovat do hodnocení žáky.

6 0
možnosti
Foto

R^ Celý život jsme všichni někým a nějakým způsobem hodnoceni. A to i sami sebou. Problém ve známkování nevidím žádný. Jeho nahrazení čímkoli jiným považuji za variaci na totéž. Pokud kantor i vychovává a dbá na to, aby každý svěřenec byl respektován s tím, co umí, co zvládá snadno a co obtížněji, se svými slabinami i přednostmi, pak proč vymýšlet okliky a jakoby vlídnější prostředí, když se hodnocení stejně nelze vyhnout.

3 0
možnosti

Měl jsem možnost shlédnout jedno takové slovní hodnocení jednoho prvňáčka.

Ani prasátko se v tom nevyzná a můžete si jej vyložit jak chcete.

:-P

2 0
možnosti

Normálně bych vám dal čtyřku.

Ale vzhledem k tématu vám řeknu, že pokud jsou známky dobré k tomu, aby se na ně ostatní mohli dotávat, tak tady bude argumentačně každý rada drahá. Děkuji za ranní pousmání

Doporučuji sedmero ještě nejak dopracovat aby dávalo lepší představu o tom, co jste vlastně chtěla říci. Protože takhle to vypadá jako kupa kravin. Jako hodnocení bych se rozepsal, ale nejsem za to placen a přeci jenom už jsem tomu vašemu plácnutí do vody dal příliš mnoho energie.

2 2
možnosti

Tolik jsme učitelům zvyšovali platy, aby skutečně učili a neutíkali od toho učení a od své odpovědnosti, ale oni přesto od své odpovědnosti utíkají.

3 0
možnosti
  • Počet článků 25
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2683x
Popularizátorka medicíny, propagátorka rodinné sexuální výchovy a komplexní předškolní přípravy.

Nadšenkyně lékařského vzdělávání veřejnosti, komplexní péče o zdraví a anti-aging medicíny.

Díky péči o děti, zvláště ADHD syna, se vzdala kariéry, aby si našla novou. Nedostatek kvalitních informací v péči o dítě ji vedl k založení odborně garantovaného rodičovského portálu Babyonline.cz, vysoké nároky na všeobecné vzdělání k vydávání knížek v edici Pro chytré hlavičky, včetně předškolní přípravy a sexuální výchovy. Touha po komplexním přístupu v životě i medicíně přispěla ke spuštění portálu ZdravéOmlazení.cz, pro aktivní lidi, zvláště ženy 40+.

Seznam rubrik